19 Eylül 2016 Pazartesi

Gamze'nin sarması (Zeytinyağlı Yaprak Sarma)

Beni tanıyanlar sarma ve mantımın lezzetini bilir.Bazı konularda mütavazı olmamak lazım:)
Yıllardır sordunuz nasıl yaptığımı.İşte çok beğendiğiniz sarmamın tarifi;
Malzemeler
1 kg yaprak(salamura) veya taze yaprak
4-5 su bardağı pirinç
3orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
1-2 adet domates
1 demet maydanoz
zeytinyağı(ben ölçü kullanmıyorum)
1 demet yaş nane(ben kuru nane  de kullanıyorum)
2-3 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı karabiber
Yapılışı
Yapraklar salamura ise en az 2-3 saat öncesi sıcak suya bastırılır. Ben bu aşamada en az 2 kere suyunu değiştiriyorum.(tuzunu arındırabilmek için).Eğer yapraklarımız çok ince değilse bir tencerede yapraklar 5-6 dakika haşlanabilir.Diğer taraftan sarmamızın içi için soğan sarımsak ve domates çok minik şekilde doğranır(domates ve soğanı rendelerseniz iç harç sulanacaktır)
yeşillikler,salça baharat ve yağ da eklenerek karıştırılır.

Sarmalar istenilen boyutta sarıldıktan sonra tenceremize dizilir.Üstünü yarım parmak geçecek kadar sıcak su koyulur.Az miktarda zeytınyağ gezdirilir.Ben 1 adet de sıkılmış limon suyu ekliyorum.Pirinçler yumuşayana kadar pişirilir.
Not:arzuya göre iç harcında veya pişirirken nar ekşisi kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı