22 Mayıs 2017 Pazartesi

İncirli Kurabiye

Malzemeler:
Hamuru için;
    100 gr tereyağ veya margarin (ben margarin kullanmıyorum). 1çay bardağı sıvıyağ 1 çay bardağı yoğurt 1 adet yumurta (sarısı üzerine) 1 çay bardağı pudra şekeri 1 pk kabartma tozu 2 paket vanilya aldığı kadar un
içi için:
     10-12 adet kuru inciri 3 yemek kaşığı toz şeker ve 1 çay bardağı su ile ocağa alınır.Orta ateşte suyu çekene dek pişirilir altı kapatılır ve 1 çay bardağı kadar kıyılmış ceviz veya fındık ilave edilir 
Yapılışı:
      Tüm malzemeler yoğurularak kulak memesi kıvamında ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurulur.1 cm kalınlığında açılır yuvarlak aparatla veya bardakla kesilir 1 tatlı kaşığı iç harç konulur ve ikiye katlanır.Ben diğer kalıpları ve kömbe kalıplarını kullandım ( kömbe kalıbını pasta malzemeleri satan yerlerden veya pasta malzemeleri satan sitelerden de alabilirsiniz).


      Arzuya üzerine yumurta sarısı sürülür 170 derece fırında altı ve üstü pembeleşene kadar pişirilir.
       Ben bir kısmına yumurta sarısı sürdüm bir kısmına da fırından çıktıktan sonra pudra şekeri serptim. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı