14 Mart 2017 Salı

Tırtıl Kurabiye

Hanımlar beklediğiniz, o çok beğendiğiniz enfes tadı ve muhteşem görüntüsüyle tırtıl kurabiye tarifini paylaşacağım sizlerle...Şekil konusuna gelınce minik bir aparatı satılıyor zuccaciyelerde ya da mutfak gereçleri satan mağazalarda hatta marketlerde bile bulabiliyorsunuz..Küçük bir  aparat ve fiatı da cok ucuz!
 Her gelen misafirim tarifini istedi.Ben de  ilk olarak komşum Nazoda yemiştim bu kurabiyeyi.Kendisi kurabiye konusunda ustadır:)
Ağızda dağılan bu enfes kurabiyenin malzemelerine gelince;
125 gr tereyağ(ağızda dağılmasının sırrı),yarım çay bardağı sıvıyağ,1 su bardağı nişasta, yarım su bardağı pudra şekeri,1 yumurta,yarım paket kabartma tozu,1 paket vanılya,aldığı kadar un
Dışı ve süslemesi için 1 paket sütlü veya bitter çikolata,fındık kırığı veya hındıstan cevizi
Yapılışı;
Oda sıcaklığındaki tereyağımızı sıvıyağımızı ve diğer malzemeleri karıştırp azar azar unumuzu ve kabartma tozumuzu ilave ediyoruz.Normal kurabiye hamurundan birz daha yumuşak bir kıvamda olması gerekiyor( Kalıptan düzgün çıkarabilmek için) Ben hamuru ikiye ayırdım yarısına kakao ilave ettim(yarısını sade yarısını kakaolu yapıyorum).Yoğurduğumuz hamurdan bir parça alıp aparatımızın iç kısmına koyuyor elimizle ittirerek tırtıl şeklini veriyoruz.(Pişireceğimiz tepsinin üzerinde yaparsak şekilleri bozulmadan pişer)
 
170 derecede kurabiyelerimizi üstü beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.Şekillerin düzgün olması için kurabiyelerin biraz soğuması gerekiyor.Kurabiyeler soğuduktan sonra iki krabiyenin arasına fınfık ezmesi veya nutella sürülür (birbirlerine yapışması için)Kenarda benmari usulü erittiğimiz çikolataya uç kısımları batırılır fındık kırığı veya Hindistan cevizine bulanır ve servis tabağına alınır. Bu tarifi bizimle paylaşan Nazlı Sezer'e teşşekkür ederiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı