15 Mart 2017 Çarşamba

Tavuklu Keşkek

Bazılarınız ''aa tavuklu keşkek mi olur..!!'' diyebilir tabiki ama biz ailecek çok seviyoruz.Elbette siz kemikli etten de yapabilirsiniz.Kızım Eylül;kırmızı eti pek sevmediğinden ben tavuklusunu tercih ediyorum.Tabi tavuk eti kullanırken de en önemlisi kemiklisini tercih etmektir.Ben kalçalı but kullanıyorum.Haa bir de buğdayımızın cinsi de önemli.Bazı buğdaylar çok sert olduğu için geç pişiyor ve  lezzeti tutturmakta zolanabiliyoruz.Marketteki paketli buğdaydan çok pazar veya bakliyat satan dükkanlarda açık olanını almaya çalışıyorum.

Püf noktalarımızı da söyledikten sonra yapımına geldi sıra;
Malzemeler:2 su bardağı aşurelik buğday,2 adet kalçalı but (yaklaşık yarım kilo) 4 su bardağı su,tuz,tereyağ,kırmızı toz biber

Yapılışı:Buğdayların üzerini çok az geçecek şekilde su eklenerek kaynatılır ve yarım saat bekletilir.Düdüklü tenceremize buğdaylar konarak üzerine tavuk etleri yerleştirilir. 4 bardak su ve tuz ilave edilerek 40-50 dakika pişirilir.(Buğdayların iyi ezilebilmesi ve özleşebilmesi için).Piştikten sonra tavukların kemikleri sıyrılır.İster tahta kaşıkla isterseniz blender ile ezilir.Taneli olmasını istiyorsanız Kaşıkla ezmeniz yeterli olacaktır(Ben tahta kaşık kullanıyorum)
Üzerine tereyağında toz kırmızıbiber kızdırılarak servis yapılır..Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı